Gudstjenester

I Skelgårdskirken er det muligt at deltage i forskellige gudstjenester og gudstjenesteformer.

Højmessen

Højmesse betyder 'den store eller højtidelige' gudstjeneste. Vi fejrer højmesse hver søndag kl. 10. Musikkens form er for det meste orglet betjent af vores dygtige organist. Hun assisteres af kirkekoret på fire personer. Det er muligt at holde dåb ved højmessen.

Rytmisk gudstjeneste

Musikken ved de rytmiske gudstjenester er pop, rock, ballader m.m. Det er muligt at holde dåb ved en rytmisk gudstjeneste.

Gudstjenester for børn og unge

Kirkens præster fejrer også gudstjeneste sammen med børn og unge i en form, som er forståelig for dem, og hvor de kan være med.

Salmer og sanser

En ny gudstjenesteform, der har sansningen og genkendeligheden i centrum, og som særligt henvender sig til demensramte.

Babysalmesang

er et sansemæssigt festfyrværkeri for de allermindste og deres forældre. Kirkerummet indrammer både salmer, almindelige børnesange, bøn, musik, farver og leg i et varmt nærvær.

Gå på opdagelse i de forskellige gudstjenester i menuen til venstre.

Læs søndagens tekst her.

Gudstjenester